Brydedanmark modtager +500.000 kr. fra Kræftens Bekæmpelse!

Det lyder som en aprilsnar, men det er det ikke. Jeg har de sidste godt 4 år, samarbejdet med Kræftens Bekæmpelse med forskellige kampagner, alle med fokus på børn. Sidste kampagne var "Kræft Er Ikke For Børn", som løb af staben i 2021.

Brydeklubben Thor og Danish Wrestling - NKC deltog i kampagnen og vi tjente over 50.000 kr. til klubkassen, blot ved få dages arbejde. Denne kampagne fortsættes igen her i 2022, og nu vil jeg gerne hjælpe ALLE bryde klubben i Danmarks Brydeforbund, som minimum kan tjene 20.000 kr., blot ved at bruge nogle eftermiddage sammen.

HVEM, HVAD, HVOR og HVORDAN?

Alle klubformænd modtager de kommende dage en mail fra undertegnet, hvori hele kampagnen beskrives, og alle detaljer vil fremgå, så har du IKKE hørt fra din klub inden fredag, må du meget gerne skrive til mig på jh@brydning.dk - Det er vigtigt at alle får besked, ellers kan vi ikke komme i mål.
 
Kampagnen går ganske simpelt ud få, at vi sælger skrabeloddet "BamseLotteriet", som er et lotteri med fokus på kræftsyge børn og familien. På hver lodseddel, som koster 40 kr., kan køberen, udover at støtte Kræftens Bekæmpelse og sin lokale sportsklub, også vinde ny bil, fede gavekort og meget mere.
 
Den enkelte klub sælger sine lodder i nærområdet, eller steder som klubben finder hensigtsmæssig, det kan være til byfester, markeder, stævner, kun fantasien sætter grænser. I Nykøbing sidste år, gjorde vi det til en start, at ALLE, store som små, fik 20 lodsedler med hjem, med instruks om at gå ud og banke på hos naboer, familie og lignende, og fortælle om kampagnen, og om hvor vigtigt støtter er, både for de kræftsyge børn og også at det også støtter brydeklubben.

Næste step var, at vi arrangerede fælles ture i gågader, shopping center og andre steder med mange mennesker, det gjorde vi 4-5 gange, og hver gang solgte 5-8 personer mindst 500 lodder, og det var på blot max. 3 timer! - Så at sælge lodderne, var ikke svært, rigtig mange kender jo til kræft, og har selv haft det tæt på, de næsten alle vil gerne støtte, de skal bare spørges.

Hele kampagnen støttes op af en film, som Kræftens Bekæmpelse kommer og optager. Her vil Signe, som er mor til 2 brydere og selv er kræftramt, fortælle om hvor vigtigt støtten er. Denne film kan alle klubber bruge på de sociale medier, som støtte til den lokale indsats. Jeg koordinere hele den samlede kampagne med Kræftens Bekæmpelse, og samle alle tråde, samt har kontakten til den enkelte "kampagneleder" ude i klubberne. Jeg formidler også alle de bedste tips og tricks, så alle bliver klædt bedst muligt på.
 
Jeg glæder mig til at vi sammen i hele Danmark, viser at vi brydere stå sammen, når det virkelig gælder. Hvis du allerede nu tænker at du gerne vil være kampagneleder i din klub, så meget gerne en e-mail til mig på jh@brydning.dk.


af John Højgaard - Sponsoransvarlig i Danmarks Brydeforbund - 08.05.2022