Online rekrutteringsindsats for brydeklubberne

Har din brydeklub stadigvæk ikke en Facebookside? 

Danmarks Brydeforbund barsler med et større initativ, der skal skyde rekrutteringen til brydesporten igang igen efter coronapandemien. Vi ønsker selvfølgelig at alle brydeklubber kan få gavn af indsatsen, og i den forbindelse vil forbundet stille skarpt på at alle brydeklubber har en tilstedeværelse på de sociale medier. 1 ud af 3 brydeklubber har enten slet ikke en Facebookside eller har ikke lagt indhold på siden i over et år. Hører din brydeklub til i den gruppe?

Har din brydeklub en Facebookside eller en Facebookgruppe?

Facebookgruppe = medlemskommunikation

Først og fremmest er det en god idé at tænke over hvad brydeklubben vil overordnet på de sociale medier. Det vil også gøre det nemmere at dele ansvaret for vedligeholdelsen med andre frivillige. Ønsker du primært en platform, hvor du kan kommunikere med klubbens nuværende medlemmer, og hvor der er mulighed for, at I kan diskutere forskellige ideer og forslag, lave kørselsordninger og aftale praktiske ting, er en Facebookgruppe en rigtig god mulighed.

Facebookside = udadvendt kommunikation

Er du også interesseret i at bruge Facebook til at rekruttere nye medlemmer, kommunikere med dit lokalområde, lave reklame for din forenings aktiviteter og skabe opmærksomhed omkring arrangementer, så vil en Facebook-side være det rigtige valg!

Læs mere:

Du kan læse mere om hvorfor idrætsforeninger bør have Facebookside på DGIs foreningsportal. Her er også utallige gode råd til hvordan man laver gode indlæg, filmer korte videoer til sociale medier og meget mere.


af Michael Yde - 23.03.2021