Niels Ebbesen Cup i ny udgave kom godt fra start

AK Frem forsøgte i år at lave et anderledes stævne. Niels Ebbesens Cup blev denne gang afviklet som en invitationsturnering, således var der 8 grupper af 5-6 deltagere, samt en enkelt gruppe med 4 deltagere, pga. afbud på selve dagen, hvilket gav 95 % af bryderne min. 4 kampe. Da der ikke var indvejning, og puljerne var lavet på forhånd, kunne samtlige omgangslister printes ud inden stævnestart. De 124 kampe blev afviklet på 2 madrasser og tog knap 5 timer.

Turneringen bød på mange tætte kampe af høj kvalitet, da bryderne var matchet efter niveau. For trænere og brydere var den en god optakt til DM. Bryderne fik afprøvet om deres form er til 4-5 hårde kampe. Trænerne fik set, hvad der skal arbejdes på frem mod DM.

Under stævnet var der mulighed for fælles frokost, med de brydere man var i pulje med. Efter stævnet fælles aftensmad og efterfølgende sociale aktiviteter. Besøg i Randes Legeland. Dagen afsluttes i klublokalet, hvor der var mulighed for PC-spil (der var opstillet 5 PC´er i netværk) og spille diverse bræt- og kort-spil. Arrangementet afsluttes med fælles morgenmad, for de brydere der valgte at overnatte.

Deltagerne havde mulighed for at evaluere stævnet. Af de besvarede spørgeskemaer var der overvejende tilfredshed med stævneformen og matchningen. Enkelte ønskede en traditionel stævneform med indvejning og indmarch. A.K. Frem vurderer, ud fra evalueringerne at, bryderne var tilfredse med stævnet, og hovedparten ville da også deltage næste år. De trænere, vi talte med, var begejstrede for at, se deres brydere i tætte kampe, så tæt på DM.

A.K. Frem`s håb til næste års Niels Ebbesens Cup er at, holde fast ved konceptet og tidspunktet på sæsonen. Stævnet bør nok udvides med 3-4 grupper, men afvikles på 3 madrasser, således stævnet ikke varer mere end 5 timer. Det er en god idé med sociale aktiviteter, men dem bør man tilmelde sig sammen med stævnet, hvilket vil lette planlægningen.

DB´s udviklingsudvalg har støttet stævnet økonomisk, udover at minimere underskuddet har støtten også været et skulderklap til stævneudvalget, der har arbejdet hårdt for at udvikle stævnet, få matchet grupperne og arrangere de sociale aktiviteter. Ønskes yderligere information om stævnet og/eller regneark med listeføringen kan A.K .Frem kontaktes.

A.K. Frem vil gerne takke alle som deltog ved stævnet, det være sig Brydere, ledere, frivillige hjælpere, dommere, og alle øvrige som gjorde at, det blev et godt stævne

På klubbens vegne

Arno Sørensen


af Mads Bang Aaen - 11.03.2009