
Spørgsmål og svar om Klubmodul
Her opremser vi indkomne spørgsmål om brugen af Klubmodul, indløsning af startlicens mv.
Generelle spørgsmål
Der står inde på Klubmoduls hjemmeside at Klubmodul ikke er gratis?
Klubmodul er gratis for alle danske brydeklubber herunder også betaling med dankort. Undtaget herfra er såfremt brydeklubben har særlige ønsker til hjemmeside design, samt såfremt klubben ønsker at få sin egen dankortaftale via Klubmodul.
Hvilken data i brydeklubbens Klubmodul har Danmarks Brydeforbund adgang til?
Danmarks Brydeforbund har udelukkende adgang til brydeklubbernes medlemmer. Dette bruges bl.a. til indsamling af statistik der skal anvendes til forbundets strategiske arbejde. Endvidere benyttes medlemsinformationen også til at udstede og vedligeholde startlicenserne for brydere. Al data opbevares på betryggende vis hos vores leverandør, der overholder gældende dansk lovgivning.
Medlemsadministration og kontingentopkrævning
Hvordan undgås problemet med rykkere? I klubmodul er der mulighed for onlinebetalinger vha. dankortindbetalinger. Kræver det at en forælder/bryder aktivt går ind og gør noget hver gang?
Det er muligt at benytte NETS betalingsløsning hvor i kan trække automatisk fra medlemmet kort. Det vil sige at et medlem blot skal tilmelde sig første gang med sit kreditkort og derefter vil medlemmet automatisk blive opkrævet kontingent næste gang, på den dato som I har sat op i jeres Klubmodul. Den store forskel er naturligvis det automatiske træk, men også at ved en kreditkortbetaling kan medlemmet ikke selv gå ind og afvise en betaling, de bliver automatisk trukket. Hvis et medlem ikke ønsker at være aktiv i klubben mere, skal de henvende sig til jer (klubben) hvor I så afmelder dem i Klubmodul. På den måde sikre I at betalingerne falder på den dato brydeklubben fastsætter.
Koster automatisk træk noget?
Automatisk træk kræver en NETS betalingsløsning, som koster ca. 1000 kr. om året +1,74,- pr. træk. På den måde kan brydeklubben fremover undvære evt. betalingsserviceaftaler mv. og spare disse penge.
Kommer brydeklubben til at mangle en betalingsserviceaftale ift. modtagelse af kontante sponsorater?
Sponsorater kan betales som kontooverførsel til jeres konto hos Klubmodul, uden at brydeklubben behøver muligheden for automatisk træk. Dog kan muligheden for automatisk træk samt modtagelse af sponsorater kombineres, såfremt der er ønske herom.
Fejl ved betaling
Hvis du oplever fejl ved betaling fx fejlmeddelelsen "Fejl ved betaling", "Fejlkode fra QuickPay = Declined", så kan det skyles at du skal opdatere sikkerhedsanordningen som VISA-/Dankort, Mastercard og VISA anvender. Du kan logge ind her, og opdatere mobilnummer mv.
Hvis du modtager en fejl med "Betalingen kunne ikke gennemføres - Afvist af banken" og lignende fejl, så skal du kontakte din bank. Fejlen kan bl.a. skyldes at der ikke er flere penge tilbage på betalingskortet.
Når du skal vælge betalingsform, så skal du vælge det rigtige betalingskort. Hvis du fx har VISA Electron, så kan du ikke blot vælge "VISA" i rullemenuen - du skal vælge "VISA Electron".
Hjælp og support
Hvor får jeg hjælp til brugen af Klubmodul?
Al support og hjælp til brugen af Klubmodul skal rettes til dem. Der er naturligvis gratis support. Klubmodul support kan kontaktes på e-mail: support@klubmodul.dk.
Jeg har glemt mit kodeord til Klubmodul!
Har du glemt dit brugernavn og kodeord, kan du få hjælp til at gendanne det her.
- 11.06.2025 Vi afskaffer startlicensen
- 03.06.2025 Årsmøde 2025
- 15.05.2025 Online-trænernetværket forsætter
- 12.05.2025 Velkommen til årsmødet 2025
- 22.04.2025 Referat fra seneste bestyrelsesmøde
- 09.04.2025 Mathias Bak eneste dansker ved EM
- 04.04.2025 Mathias Bak og Oliver Krüger er klar til EM
- 02.04.2025 Medlemsrekord: Næsten 2,5 millioner medlemmer i idrætsforeningerne